Actualitat

Actualitat

La campanya audiovisual de promoció turística de Catalunya, premiada al WorldMediaFestival d'Hamburg - 30/05/2013

Aquest prestigiós festival internacional reconeix les millors iniciatives en l'àmbit de la comunicació audiovisual.

El vídeo de la cançó que acompanya la promoció turística de Catalunya, “T’espero”, subtitulat i en llengua de signes, ha rebut el guardó Intermedia-Globe Silver que atorga el WorldMediaFestival d’Hamburg.

El vídeo, iniciativa de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al departament d’Empresa i Ocupació, té com a objectiu fer arribar la seva darrera campanya de promoció turística a tothom. Per això, l’ACT ha creat el vídeo subtitulat en anglès, català i castellà i la signació en Sistema Internacional de Signes (SIS), Llengua de signes Catalana (LSC) i Espanyola (LSE).

Amb aquesta acció l’ACT es converteix en un dels primers organismes i entitats de promoció turística a Espanya i una de les poques a Europa que introdueix la llengua de signes i subtitulació en la seva campanya de promoció turística.

El jurat també ha valorat la dificultat en la gravació i signació del vídeo ja que es tracta d'un vídeo musical, on la interpretació de la signadora és fonamental per transmetre el missatge de la cançó i el seu ritme (http://www.youtube.com/watch?v=3ZvIyx7ko_8).

Des de finals del 2007, la promoció de l'oferta catalana de Turisme Accessible forma part de les principals línies estratègiques de l'Agència Catalana de Turisme. En aquest sentit, l'ACT ha fet servir la llengua de signes, la subtitulació i l'àudiodescripció en diferents suports promocionals: vídeos de presentació de turisme Accessible de Catalunya (6 idiomes) i àudio-signo-guies Camí de Sant Jaume per a Tothom.

“Aquest guardó és un reconeixement a la nostra tasca en favor del desenvolupament del turisme accessible com a via de diferenciació i competitivitat que pot contribuir a transformar el sector turístic i incrementar la seva rendibilitat a través de polítiques de responsabilitat social”, ha explicat el director de l’ACT, Xavier Espasa. “Però també és un estímul per continuar amb la nostra aposta decidida per buscar noves fórmules de comunicació i de plataformes per promocionar ‘Catalunya’ arreu del món com a marca turística de qualitat”.

El WorldMediaFestival d’Hamburg premia les millors iniciatives en materia de comunicació audiovisual. En l’edició d’aquest any s’ha creat per primer cop una secció dedicada específicament a les millors iniciatives en comunicació turística, on s’hi han presentat 127 treballs de 21 països. Segons els organitzadors, el sector turístic juga un paper clau en l’economia global i és una important font d’ingressos per a molts països.

Projecte “Turisme accessible – Turisme per a Tothom”

La Direcció General de Turisme, a través de l’Agència Catalana de Turisme, impulsa el projecte “Turisme accessible – Turisme per a Tothom”. Amb aquesta iniciativa se suma al compromís de la Declaració de Turisme Responsable de Ciutat del Cap 2002, en què una de les característiques ha de ser facilitar l’accessibilitat a les persones amb discapacitat.

Per a l’ACT, el concepte de turisme accessible es basa en el principi que el turisme és un dret fonamental per a tothom. En aquest sentit, les activitats turístiques i de lleure són fonamentals per garantir i facilitar la plena integració de les persones amb discapacitat en la societat. Al mateix temps, amb aquesta aposta pel turisme accessible, l’ACT impulsa una via de diferenciació i competitivitat que pot contribuir a transformar el sector turístic i incrementar la seva rendibilitat a través de polítiques de responsabilitat social.

Catalunya disposa de 24 destinacions turístiques seleccionades pels seus alts nivells d’accessibilitat que permeten oferir al turista discapacitat tota una sèrie de serveis adaptats a les seves necessitats.

El projecte s’ha convertit en un element de motivació per al sector turístic català de cara a adaptar equipaments, serveis i recursos a les persones amb algun tipus de discapacitat i/o mobilitat reduïda.

ENAT
World Travel Market, World Responsible Tourism Day
Solidarios ONCE 2013
WCAG 2.0 AAA
XHTML 1.0 valid
CSS valid
Partners
Sponsors
Sixt