Actualitat

Actualitat

Catalunya reconeguda a la World Travel Market de Londres per la seva tasca en favor del turisme accessible - 06/11/2012

- Els impulsors de la iniciativa “Dia del turisme responsable” han lliurat als màxims responsables de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) el distintiu WRTD (World Responsible Tourisme Day).

- L’Agència Catalana de Turisme també presentarà a les jornades professionals de la fira el projecte català de “Turisme accessible – turisme per a tothom” com a model d’implementació i promoció del turisme accessible i exemple de bones pràctiques en aquest segment.

- Catalunya participa a la World Travel Market amb l’oferta de les diverses marques turístiques i els productes més representatius de la seva oferta per continuar incentivant els viatges dels britànics cap al nostre país.

En el marc de la World Travel Market de Londres, els impulsors de la iniciativa “Dia del turisme responsable” han atorgat als màxims responsables de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) el distintiu WRTD (World Responsible Tourisme Day) que avala la tasca de Catalunya en la implementació i la promoció del turisme accessible.

Des de fa cinc anys, la WTM atorga la marca WRTD per distingir aquelles entitats i empreses que desenvolupen alguna activitat centrada en l’impuls i el foment del turisme responsable.

L’Agència Catalana de Turisme impulsa a Catalunya el projecte integral “Turisme accessible – Turisme per a Tothom”, amb el qual se suma al compromís de la Declaració de Ciutat del Cap en què una de les característiques del turisme responsable ha de ser facilitar l’accessibilitat a les persones amb discapacitats físiques.

La directora general de Turisme, Marian Muro, ha assegurat que “per a Catalunya, el fet que els organitzadors de la World Travel Market-WRTD hagin triat el nostre model d’implementació i promoció del turisme accessible com a exemple de bones pràctiques ens encoratja a seguir endavant amb un projecte que garanteix un dret social fonamental. Al mateix temps, amb aquesta aposta pel turisme accessible impulsem una via de diferenciació i competitivitat que pot contribuir a transformar el sector turístic i incrementar la seva rendibilitat a través de polítiques de responsabilitat social”.

El model català de turisme accessible protagonitzarà, a més, una de les ponències que se celebren en el marc de la iniciativa “Dia del Turisme Responsable”, organitzada per la WTM. L’ACT aprofitarà aquest moment per presentar el renovat portal www.turismeperatothom.com, amb les múltiples propostes del sector turístic català al voltant del turisme accessible.

Catalunya disposa de 24 destinacions turístiques seleccionades pels seus alts nivells d’accessibilitat que permeten oferir al turista discapacitat tota una sèrie de serveis adaptats a les seves necessitats. En els darrers cinc anys, Catalunya ha passat de 600 recursos i serveis turístics adaptats a més de 1.200, alguns dels quals únics a Espanya. “Aquestes dades –ha explicat Marian Muro- situen Catalunya com a destinació turística accessible de referència a nivell de tot l’Estat i d’Europa, oferint la major quantitat i diversitat d’activitats esportives i d’oci adaptades”.

Catalunya, a la WTM 2012
La directora general de Turisme, Marian Muro, i el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, encapçalen la delegació catalana, formada per unes 40 empreses i institucions, que participa a la 33a edició de la World Travel Market (WTM) de Londres, la fira turística més important del món que se celebra del 5 al 8 de novembre a la capital britànica.

A banda de la promoció del turisme accessible, en el marc del certamen, l’ACT també durà a terme una presentació sobre l’estratègia promocional online de Catalunya prenent com a exemple una iniciativa pionera de l’ACT a la xarxa Instagram; i una trobada professional que inclou una demostració gastronòmica -aquest any de la mà de cuiners dels col·lectius de cuina Barceloneta Cuina i Noguera Cuina-, que suposa una bona oportunitat de networking entre els sectors turístics britànic i català.

El britànic és el segon mercat emissor per a Catalunya. En el que portem d’any, han arribat a Catalunya 1,4 milions de turistes britànics, xifra que suposa un 28,5% més que en el mateix període de l’any anterior. Aquests turistes han generat més de 970 milions d’euros, gairebé un 30% més que en els primers nous mesos de 2011.

ENAT
World Travel Market, World Responsible Tourism Day
Solidarios ONCE 2013
WCAG 2.0 AAA
XHTML 1.0 valid
CSS valid
Partners
Sponsors
Sixt